Wie we zijn

The Media Exchange is een initiatief van Arthur Hoogendijk en Allard Posthumus. 

Arthur Hoogendijk heeft ruim twintig jaar ervaring in de media en was betrokken in de start up fase van o.a. RTL, SBS en KPN Media. 

Vanuit mijn jarenlange media exploitatie ervaring zie ik hoe de technologie voor programmatic trading een enorme stap vooruit betekent voor zowel adverteerders als media owners. Adverteerders bereiken hun doelgroepen veel effectiever en efficiënter. Door audiovisuele media toe te voegen, krijgen media owners de kans te innoveren en nieuwe markten aan te boren. Het mes snijdt echt aan twee kanten en dat biedt inspirerende mogelijkheden. Dit enthousiasme is in de markt ook steeds duidelijker te horen.”

Allard Posthumus is twintig jaar geleden Media Buying Systems gestart. Media Buying Systems ontwikkelt planningssoftware waar nagenoeg alle mediabureaus in Nederland dagelijks hun radio- en televisiecampagnes mee plannen, monitoren en optimaliseren.

Ik voorzie dat programmatic trading de komende jaren zal uitgroeien tot dé technologie die voor alle digitale mediumtypen gebruikt zal worden om reclameruimte te verhandelen. The Media Exchange heeft zijn wortels in zowel de traditionele als online media en is de katalysator die het medium radio de transitie helpt te maken naar programmatic trading.”