The Media Exchange lanceert eerste campagne op SoundCloud

The Media Exchange, die een exclusieve samenwerking heeft met TargetSpot (onderdeel van Vivendi) heeft de eerste campagne gelanceerd op SoundCloud Nederland voor Mindshare's FBTO.

SoundCloud heeft eerder deze maand aangekondigd beroep te doen op TargetSpot voor de vercommercialisering van alle audio reclameruimte op SoundCloud’s gratis aanbod. SoundCloud is hét go-to platform voor de generatie Z-luisteraars en telt ongeveer 1,5 miljoen luisteraars, waarvan 600.000 uniek. 68% van de luisteraars is tussen de 16 en 34 jaar en bestaan uit relatief meer mannen.

SC

Tjerk Kleisma, FBTO online marketeer: “Vanuit onze ATL-campagnestrategie zetten we onze campagnes Digital First neer. Het campagnebereik proberen we zoveel mogelijk eerst online te realiseren en dit vullen we additioneel aan met offline bereik. Soundcloud lijkt daarom een interessante toevoeging. Nieuwe netwerken en publishers testen we graag uit om te leren welk bereik en welke impact we hier kunnen realiseren om onze strategie verder aan te scherpen'.

Arthur Hoogendijk, CEO The Media Exchange: ‘Door onze onafhankelijke positie in de Nederlandse markt kunnen we keer op keer weer mooie nieuwe merken aan ons portfolio toevoegen. Soundcloud is daar een mooi voorbeeld van en zal zeker niet de laatste zijn'.


Bron: http://www.adformatie.nl/nieuws/eerste-campagne-media-exchange-op-soundcloud-nederland